Bonaventura Scandza er en ledende distributør og handelsselskap i Nord-Europa

Vi representerer et bredt spekter nasjonale & internasjonale & brands innen mat, personlig pleie, vask, medisiner og babyprodukter. Vi selger varer innen dagligvare, apotek, parfymeri, faghandel, kiosk, bensin og HORECA-markedet. 

Bonaventura ble startet av Stig Ødegaard og Jon Warset i Norge i 2006 med et ønske om å utfordre etablerte bransjestandarder. Vi hadde en idé om at ting kunne gjøres bedre, raskere og med mer engasjement.

Bonaventura er en sukesshistorie. Vi har hjulpet mange internasjonale leverandører lansere deres merkevarer i Norden og har klart å skape ledende posisjoner i mange kategorier. Som et resultat har også omsetningen vår vokst hvert eneste år siden oppstarten. Vi vil aldri slutte å være en utfordrer.

Bonaventura Nordic
6 solide handelsselskaper med sterke lokale posisjoner

I 2020 ble Bonaventura Nordic formet som et Nord-Europeisk distributørselskap.  Seks sterke selskaper i Scandza ble samlet som en organisasjon. Bonaventura Nordic har datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia og Estland.

Vi er totalt mer enn 120 engasjerte og dedikerte medarbeidere i Nord-Europa. Sammen er vi en sterk internasjonal organisasjon med bedre kompetanse, nettverk og bedre service ovenfor våre kunder og prinsipaler.

Ikoniske Skandinaviske brands

Bonaventura Scandza er i dag en del av Scandza AS.  Scandza AS ble grunnlagt i 2007 av Jan Bodd and Stig Sunde med en ambisjon om å lage en ledende dagligvare-plattform i Norden. I dag er Scandza en raskt voksende utfordrer med en portefølje av ikoniske Skandinaviske brands. Målet er å tilby produkter med høy kvalitet og god smak på en bærekraftig måte. Slagordet Proud to serve our kids er sentralt i alt vi gjør 

Scandza er et økonomisk solid selskap med en omsetning på mer enn 5 milliarder kroner og et resultat på 500 millioner.  

Å være en del av Scandza gir oss tilgang til verdifulle organisatoriske ressurser som HR, juridisk, IT, mer trend & kategorikunnskap, og ikke minst økt forhandlingsmakt mot handelen.